
Doświadczenia coachingu, mentoringu i tutoringu na bazie projektów realizowanych w uczelni im. Janusza Korczaka (współautor E. Smolec) w: Coaching, mentoring, tutoring – wyzwania dla edukacji XXI wieku (red. Jolanta Nowosielska i Dorota Bartnicka), Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. J. Korczaka w Warszawie, Warszawa 2016.
Wprowadzenie … 7
CZĘŚĆ I Znaczenie nowych form edukacyjnych w przestrzeni społecznej
Mirosław Grewiński, Elżbieta Smolec
Doświadczenia coachingu, mentoringu i tutoringu na bazie projektów realizowanych w uczelni im. Janusza Korczaka … 12
Lucyna Huryło
Działania mentora w środowisku lokalnym … 24
Agnieszka Rymsza
Coaching jako droga do efektywności w edukacji i miejscu pracy … 44
Paulina Broża- Grabowska
Koordynator rodziny jako coach i coachingowany … 56
Oksana Dąbrowska, Małgorzata Konczanin
Rola coacha w rozwoju komunikacji – delfinoterapia jako współczesna metoda stymulacji … 68
CZĘŚĆ II Coaching i tutoring w placówkach oświatowych
Jolanta Nowosielska, Anita Suchowiecka, Mirosława Wielechowska
Coaching jako metoda wspierania uczniów w procesie edukacyjnym … 80
Adrianna Sarnat-Ciastko
Tutoring szkolny. Podniesienie roli nauczyciela czy ograniczenie wolności? Rozwój metody tutoringu w polskich szkołach publicznych w świetle badań własnych … 97
Marta Dobrzyniak
Coaching w edukacji. Harmonijny rozwój w przyjaznym otoczeniu … 110
Łukasz Brzeziński, Beata Klemczak
Coaching jako nowoczesny styl komunikacji nauczyciela w procesie edukacji … 127
CZĘŚĆ III Coaching, mentoring i tutoring – sposób na rozwój osobisty
Dorota Bartnicka
Znaczenie coachingu i innych form pomocy w życiu człowieka dorosłego … 144
Ewa Jeżewska – Krasnodębska
Możliwości wykorzystania metody tutoringu i technik coachingu w kształceniu studentów logopedii … 164
Agata Butarewicz – Głowacka
Edukacyjne wsparcie mentoringowe w programie Starszy Brat Starsza – Siostra – komunikat z badań … 176
Monika Wrona
Transformatywne uczenie się w coachingu … 189
Informacje o Autorach … 202